Ridläger dag 1

publicerat i Vardag;
Hej kompisar! Idag klockan 9 befann jag  mig på stallet. Hade redan bäddat och lämnat packningen i klubbstugan där vi sover så det behövdes inte göras imorse. Vi tog in hästarna och han kom till mig i hagen. Åhh blev så glad <3 Vi gav de hö och fixade ordning de inför första passet.

Pass 1 Dressyr.
Vi började med att värma upp med öppna och mycket volter. Han kändes helt okej. Sedan red vi igenom LC:1 programmet och eftersom jag var den enda som kunde det så fick jag först rida det en gång själv så de andra kunde se hur det skulle vara.  Sen fick jag rida det två gånger till för jag var först i "ledet" när de andra skulle rida. Han var fårvånandsvärt fin faktisk. Det var nog en av de bästa dressyrprogram vi ridit nu under tiden jag övat på de. Galoppen var extra fin idag. Är så nöjd över Desmond idag. Finaste prinsen.


Pass 2, hoppning.
Hade inte samma känsla under pass 2. Kändes surt eftersom att hoppningen gick så himla bra igår. Hursomhelst så hoppade vi en bana bestående av 2 oxrar och 2 räcken. Kom för det mesta bra mot hindrerna men det kändes ändå inte så bra. Fick inte till bytena över hindrerna så det måste vi öva på. Även fast känslan inte var den bästa så gick det helt okej. Han hoppade iallafall fint. Det började spöregna under lektionen så både jag och Desmond blev superblöta ;) :(



Kommentera inlägget här :