Fantastiska häst

publicerat i Träning, Vardag;
Hejsan Kompisar. Jag vet att det var längesen jag skrev ett ordentligt inlägg. Detta beror dels på att jag höll på att drunkna i all prov som jag hade veckan efter konfirmations längret och att jag inte kännt mig så motiverad.
But here I am ;) Jag kan lägga upp lite bilder från konfalägret i ett separat inlägg sedan :D
 
Under tiden jag inte bloggat har ridningen gått lite sådär halv bra. Jag har upplevt att han varit konstig i galoppen,mest i bakbenen. Det har bara kännts konstigt men mamma kunde inte se att han gick konstigt eller så. I söndags höll vi på gå omkull i en kurva, och det var hur obehagligt som helst. Frambenen bara vek sig på honom och mulen åkte rätt ner i sanden. Jag fick panik och trodde han skulle ramla och landa på mig så jag halvt slängde mig av samtidigt som jag ramlade av. Tack och lov skadade sig ingen av oss och det är jag glad för! Jag fick bara ont i benent och i handleden och ett par blåmärken följde också med hem ;)
 
 
Igår var det hoppträning, och jisses vilken fin häst jag satt på! Vi började med att rida lite öppna och med lite trav över travbommar. Sedan började vi hoppa fram på en oxer som succesivt höjdes. Vi lyckades ta oss över 90 cm och det är jag otroligt nöjd med. 
 
Sedan var det dags för banhoppning med bara oxrar. Hindrerna låg på 60 cm ungefär, och det känns alldeles utmärkt för oss en så länge. Jag vill ha full kontroll på allt innan vi börjar hoppa högre. Jag vill inte skynda på och få en dålig runda. Desmond var som sagt superfin men bitvis blev han väldigt pigg. Fast nu tycker jag det bara är roligt ;)  Blev så glad i slutet av passet när Harriet säger "Du är en lovande ryttare och ni är ett fint ekipage". Det är av sånt som jag blir så himla lycklig <3
 
 
 

Kommentera inlägget här :