Privatlektion i ett blåsigt ridhus

publicerat i Träning;
Igår stod som vanligt träning på scemat. När jag kom till stallet var ingen annan där och ingen ur min träningsgrupp kom under tiden jag fixade iordning Desmond. Så jag hade turen att få en privatlektion för Harriet. Det blåste hur mycket som helst när vi kom upp till ridhuset och det var skitläskigt,men jag var nog räddare än Desmond ;)
 
Vi började med att öva på galoppfattningar. Från början gick det inte alls bra. Jag fick honom knappt i galopp. Han kändes konstig på något vis. Den där konstiga känlsan höll sig kvar även när vi började fatta galopp från skritt. Efter ett ental misslyckade försök började han kännas som vanligt igen. Då helt plötsligt gick han hur fint som helst i formen och galoppfattningen satt hur bra som helst.
 
Nästa grej vi övade på var förvänd galopp. Vi började med att rida i olika volter men sedan kom vi fram till att det blev en för svår övning för oss så vi red halvt igen och sedan en bit i förvänd galopp på spåret. Han skötte sig fint mot slutet av passet och jag är super nöjd. 
 
Nu har jag verkligen insett hur mycket jag behöver träna på att bära upp mina händer. De hänger för långt ner och allt blir bara pannkaka. När jag böjde lite på armbågarna och höll upp händerna funkade allt mycket mycket bättre! Nu blir det hårdträning på att hålla upp händerna ;)
 
 

Kommentera inlägget här :