Lerig häst och dressyrprogram

publicerat i Desmond;
Igår när jag kom till stallet möttes jag av en ,kanske inte så trevlig syn. Hela hästen var täckt i lera. Jag menar verkligen hela hästen! Tillochmed ansiktet var nergeggat. Vi bestämde oss för att stå ute och borsta honom för annars hade vi dött av dammförgiftning. Tur att han är så snäll som står stilla (han gör det iallafall om det finns mat). 
 
 
Väl uppe i ridhuset började jag med att värma upp som vanligt. Det gick väl lite sådär halvbra. När vi väl kom igång började vi träna på LC:1 programmet. Har inte bestämt mig om jag ska rida det eller LB:1 på tävlingen i sommar, vi får helt enkelt se hur det blir :D
Hur som helst så tyckte jag att han gick väldigt bra,bitvis. Jag tycker att han går bäst i galoppen, och jag får en bra "känsla" då. Lärde mig programmet ovanligt fort så det kändes skönt, det var inte så komplicerat faktiskt. Som avslutning hoppade vi några språng så vi är förbredda inför hoppträningen imorgon ;)
 
 

Kommentera inlägget här :