Dressyr,Dressyr & Dressyr

publicerat i Träning;
Igår var det dressyrträning och vi började öva lite smått på dressyrprogam samt att få hästarna i form och på tygeln. Jag tyckte passet gick helt okej. Mot slutet kändes han faktiskt superfin. Vi red några vägar ur LC:1 och sedan övade vi på övergångar.
 
Varför allt detta med dressyrprogram då? Jo, det är nämligen så att vår klubb ska hålla en lokal dressyr tävling någon gång i Juli. Vet ni vad det roliga är? Jag och Desmond ska troligtvis vara med!! Hur spännande är inte det?
Det blir min första "riktiga" tävling och samtidigt som jag vill kräkas av nervositet redan nu så är jag så himla taggad. Det ska bli så kul att verkligen träna inför något. Jag har inga stora förhoppningar utan det enda jag vill är att vi ska genomföra ett bra ridet program och att han ska gå på tygeln under hela programmet.
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :