Galopp,Galopp,Galopp.....

publicerat i Desmond;
Idag var egentligen tanken att jag skulle fortsätta öva på det som jag gjorde igår. Men det blev ändrade planer när Malin och Jenny frågade om jag ville följa med och rida ut, vilket jag självklart ville.Desmond har bara skor fram och inga broddar så först var jag lite orolig men Malin hade ridit där igår och galopperat och hennes häst Noble var inte häller skodd bak, så det var inga problem. 
 
Vi har en superfin grusväg vid stallet som är perfekt för att rida på. Den har en del backar som är som gjorda för galopp. Först började vi med att skritta en bit upp för backen och sedan fattade vi galopp. Och jisses vad han kan springa fort min Desmond!!  Jag fick rida först så han inte skulle kunna "tävla" med Noble eller Svea, och  det var tur det. Han är verkligen otroligt snabb men det känns så bra för han lyssnar ändå bra på mig och jag säger åt honom att sakta ner. Allt är under kontroll om man säger så. När vi saktat av skrittade vi en bit och sedan red vi ner igen och nästa gång vi red upp för backen galopperade ända från början av backen. Desmond sprang lika fort då och det var så himla roligt! Det blev alltså som lite backträning,vilket kan vara bra för Desmonds lilla tjocka mage ;)
 
 
Malin berättade att hon ridit Desmond en gång när hon ridit med en av sina kompisar som red på en galopphäst som sprungit in pengar. När de galopperade hade Desmond varit snabbare än den hästen. Så det är ingen tvekan om att han verkligen är snabb :D
 
 
 

Kommentera inlägget här :