Dressyrträning

publicerat i Träning;
Igår stod dressyrträning på schemat. Jag testade att rida honom på ett nova bett. Harriet (min ridlärare) sa i söndags att hon skulle köpa ett rakt plastbett och sätta på hans "ridskoleträns". Hon ville att jag skulle rida med det nu framöver så jag måste åka in på hööks och köpa ett till mitt träns. Hursomhelst kändes han superfin med det nya bettet så det var bra!
 
Hela träningen i övrigt kändes jättebra. Vi pratade mycket om att lyssna på hästen och att vara i våran "egna lilla bubbla" när vi rider. Under hela passet jobbade vi med att hitta den elastiska känlsan i armbågen. Och jag jobbade med att hålla upp mina händer och böja på armbågen. Det gick faktiskt riktigt bra och Desmond var superfin i formen och lyssnade bra på mig. 
 
 
Nu känns det som att både jag och Desmond är inne i en period då allt går riktigt bra. Det är så himla skönt att allt verkligen flyter på och att jag får en sådan härlig känsla efter varje ridpass!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :