Sommarlov

publicerat i Vardag;
Jag vill blogga, jag vill verkligen göra det,men jag har haft 0 inspiration.På hästfronten har inspirationen varit ungefär på botten kan man säga. Jag börjar kritisera mig själv allt för mycket och då blir det bara pannkaka av allt. De sista veckorna i skolan var inte precis stressande men på något sätt var det jobbigt endå.. 
 
Men nu är äntligen skolan slut och jag tror inte att motivationen till ridningen har varit såhär hög-någonsin. Det kan vara så att jag kommer hem från stallet och direkt när ridkläderna är av så börjar jag genast längta tills nästa pass! Hel knasigt men så är det. Jag har börjat hitta alla knapparna nu framförallt på att få honom att gå i form och att komma rätt på hinder. Helt plötsligt efter ett markarbetspass hoppade vi en bana klockrent med perfekta avhopp-på alla hinder! Jag blev helt paff och insåg då att träning faktiskt ger färdighet.
 
Nu är även allt fixat tills tävlingsdebuten som går av stapeln om exakt 22 dagar. Diverse kläder är inköpta och licenser är beställda. Gissa om jag är nervös? Dör av nervositet bara jag tänker på det. Fast jag blir endå lugn när jag intalar mig själv att det bara är träning för min del. Det är ju trotsallt våran första tävling tillsammans så förväntningarna är inte speciellt höga. Jag vill genomföra ett nogrant och bra program utan konstigheter. Desmond har ju tävlat en hel del så för honom är det nog inga problem men värre för piloten ;)
 
Nu har jag all tid i världen så nu är det dags att den här bloggen ska få lite kärlek den med!
 
 

Kommentera inlägget här :