Bästa rundan

publicerat i Vardag;
Som tradition har vi alltid hopptävling sista dagen på ridlägret. Hade inga större förväntningar då hopp lektionerna inte gått så där super bra, men jag red in med en bra känsla på framhoppningen.

Bestämde mig för att "bara" hoppa 60. Dels för att vi faktiskt inte har hoppat så mycket banor högre än 60 och för att jag ville komma runt banan på ett bra sätt istället för att jag skulle hoppa för högt och allt skulle bli skit.

På framridningen/framhoppningen red jag mycket volter och red på honom ordentligt så han skulle bli mer framme och lite piggare. Volterna fick bli ganska snäva och snabba så jag övade inför omhoppningen ;) 

Väl inne på banan kändes allt bra. Red mot första hindret och redan då kändes allt så bra. Vi kom rätt på alla hinder! Han hoppade kanonfint och omhoppningen gick hur bra som helst. Gjorde en riktigt snäv sväng och han vände hur snabbt som helst och höll galoppen hela tiden. Var så himla lycklig efteråt. Även fast det var mer en tävling lite på skoj och även fast vi inte hoppade så högt så är jag så fruktansvärt nöjd. Vår bästa runda, helt klart. Slutade på en andra plats,slagen med bara ynka hundradelar.


Kommentera inlägget här :