Att tänka på

publicerat i Träning, Vardag;
Jag tycker det kan vara viktigt att man själv inser sina "brister" i ridningen. För mig har det hjälpt otroligt mycket när jag insett vad jag gör för fel och då kan jag påverka det och försöka göra rätt. Under alla ridpass sitter jag och tänker på det jag vet att jag brukar göra fel på. Man kanske inte får till allt på en gång men man kan försöka jobba på det så det blir bra :D
 
Här kommer några "ovanor" jag har som måste förbättras!
 
 
 
# För låga händer:
Mina händer har en tendens att åka nedanför manken på Desmond. De blir då alltså aldeles för långt ner och jag måste tänka på att hålla upp de. Rida med buren hand alltså!
 
#Ryckande händer:
Jag måste tänka på att bara göra små kramande rörelser med händerna. Ibland blir jag för ryckig och då sänker han huvudet, går ner i form, men lika fort åker huvudet upp igen. Detta är något jag jobbar på/tänker på hela tiden när jag rider och jag tycker faktiskt det börjar bli bättre.
 
#Höja Blicken:
Ofta tittar jag ner på Desmonds hals när jag rider och inte upp som jag borde. Jag måste tänka på att lyfta blicken helt enkelt.
 
 
 

Kommentera inlägget här :