Hopprädsla

publicerat i Desmond, åsikter;
Jag kan med handen på hjärtat säga att jag varit livrädd för att hoppa. Verkligen livrädd. När jag hade ridit några år var hoppning det bästa jag visste. Det bästa på ridlektionerna var att få hoppa. Allt ändrades ganska hastigt när jag en dag ramlade av och landade på ett hinder. Just då red jag en ponny jag litade på till 100 %. Allt känndes bra mot hindret tills mitt stigläder gick av och jag for rätt in i hindret. Sedan den händelsen var jag fruktansvärt rädd för att hoppa.
 
 
Detta blev inte alls bättre när jag började rida Pen. Hon är en såndär lite tveksam häst mot hindrerna. Hon stannade inte alls många gånger med mig, om jag ska vara ärlig. Men jag vet att hon brukade stanna ibland. Vetskapen att hon brukade göra så gjorde mig rädd och därför blev jag osäker. 
 
Sakta men säkert började jag bygga upp allt igen och hoppningen var ju faktiskt kul! Under de åren jag red Pen hoppade jag inte högre än 60-70.Just av den andledningen att jag fortfarande var lite små rädd. 
 
När jag sedan fick börja rida Desmond har allt ändrats,verkligen allt. På honom känns hoppningen så enkel. 80 cm på honom känns som 50cm. Jag tror alltid att hindrerna är lägre än vad de är för allt känns så enkelt. Jag kan hoppa 90 cm på honom och känna mig säker. Men även här vet jag att han ibland stannar när hindrerna blir lite högre om man inte gör allt rätt. En så länge har han aldrig stannat med mig och det är jag glad för. 
 
 
Det känns så bra att jag övervinner min rädsla sakta men säkert, allt tack vare mitt hjärta <3
 
 
 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Cecilia Johansson:

Jag tycker att det är läskigt när det går snabbt och blir högt. Jag har hoppat 90 cm som högst... Nu får jag börja om igen... har inte hoppat ordentligt på länge.

/Cecilia
www.ceciliajohansson.nu

Svar: Ja visst är det lite läskigt :(
Patricia Bergsten

2:a kommentar, skriven , av linnea:

Hej, riktigt fin blogg <3
jag har en blogg och där skriver jag om mitt häst liv dagligen, jag bloggar om träningar, tävlingar. jag skriver även om hur jag planerar att ta mig till sm 2016 :) hoppas att vi syns på bloggen :)
jag ska tillägga att din blogg är absolut en blogg jag kommer att fortsätta läsa :)

kram :)

Svar: Tack för de fina orden :D Självklart kommer jag kika in på din blogg. Den verkar riktigt intressant :)
Patricia Bergsten

Kommentera inlägget här :