Get to know Desmond

publicerat i Desmond;

Vad heter hästen? Dakir´s Desmond
Tycker du att den ska heta något annat?! nej, Desmond passar bra
Vad kallar du hästen? haha när jag pratar med honom i boxen brukar jag kalla honom bebis (fråga inte vart det kommer ifrån haha) annars kallar jag honom bara för Desmond eller Dessimont för mina kusinbarn kallade honom det för de förstod inte att han hette Desmond ;)

Hur gammal är den? Han är född 1999
Vilket år/månad/dag föddes den? 30 April
Vilken färg har den? Brun
Hur hög i mankhöjden? 149 cm
Är det ett sto/valack/hingst? Valack

 

Hur högt har du hoppat med den? 95cm
Är hästen bra på dressyr? Ja det tycker jag att han är
Kan den skänkelvikningar? Ja det kan han
Kan den öppna/sluta? Ja
Kan den galoppombyten? Jag tror att han kan det men jag är inte säker (Det är inget vi börjat jobba med än)
Är hästen pigg? Ibland är han pigg
Är hästen trög? Jag har inte upplevt honom som riktigt trög någon gång faktiskt
Är hästen stark? Nej det är han inte
Bockar den? Nej
Stegrar den?Nej
Sparkar den bakut? Nej
Skenar den ofta med dig/andra? Nej aldrig

 
Är den tittig? Ibland
Har du badat tillsammans med den? Nej
Har ni hoppat tillsammans?  Ja
Har ni galopperat på en äng tillsammans?Nej
Har den bra hoppteknik? Ja (??)

Hur högt brukar du hoppa med den? 70-80
Hur är den när den rids ut? Ungefär som när vi rider i ridhuset men i galoppen brukar han bli pigg ;)
Tycker den att det är kul? Haha ja det tror jag nog att han tycker


Står hästen i box? Japp
Går hästen på lösdrift? Nej

Går den i hagen varje dag? Ja

I en stor eller liten hage? Stor

Hur länge går den ute per dag? Från morgonen till kvällen
Gillar den att vara ute i hagen? Ja ?
Har den vindskydd i hagen? nej

 

Hur ofta rids hästen? 6 dagar i veckan ( jag rider honom 3 dagar)

Är det en svår eller lätt riden häst? Det beror lite på vad man ska göra. Ibland är han lite klurig att rida och ibland är han super enkel
Vem äger hästen? Stuteri Svarta Hingsten
Är hästen snäll i stallet?! Ja
Måste hästen vara uppbunden? Nej
Är hästen lättlastad? Jag har aldrig lastat honom så jag vet inte
Är den snäll att klippa? Jag har aldrig klippt honom häller så jag vet inte
Tror du att hästen gillar dig? Jag hoppas att han gör det ;)
Gillar du hästen? Ja mer än allt <3
Nämn en sak som är – – med hästen: Att han ibland blir väldigt tittig i ridhuset och kollar på allt på ena kortsidan och så håller han på nästan hela ridpasset
Nämn en sak som är + med hästen: Att han för det mesta gör det man ber honom om och att han helt enkelt är en superhäst
Har ni många minnen tillsammans? Inte så jätte många än men iår ska vi skapa en massa minnen tillsammans
Har du någon gång sagt ”jag älskar dig” till hästen? Ja flera gånger

 

 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Frida Horning:

Vilken sötnos! :D

Svar: Ja visst är han söt :D
Patricia Bergsten

2:a kommentar, skriven , av Malin:

Jag är ganska säker på att Desmond är född 30/4. :)

Svar: Åh vad bra, jag ska skriva in det 👍😃
Patricia Bergsten

Kommentera inlägget här :