Barbacka hoppning

publicerat i Vardag;
Idag hämtade Therese och Mira mig klockan halv 10 och då begav vi oss till stallet. Hämtade in djuren,gjorde klar de och började rida.
Ställde honom mycket och red mycket öppna och volter under uppvärmningen. Tanken var att vi skulle hoppa idag vilket vi också gjorde. Det fanns en hel bana uppställd på ridplan så vi hoppade den på lite olika sätt. Har inte hoppat på ett tag så vi nöjde oss med 60-70, det är den höjden jag känner mig 100 % säker på.
 
Vi börjad med att travhoppa och redan då kändes han lite seg. Tänkte inte så mycket mer på det utan red på lite olika hinder med olika vägar. Han hoppade fint och det kändes faktisk bra. Började undra mer och mer varför han var så seg och kollade hur sadeln låg. Jag är ingen sadelexpert men jag tror att sadeln inte ligger bra, den har nog blivit för trång.
 
 
Ville inte rida mer med sadeln så tog av den och red honom barbacka. Hoppade några språng barbacka för första gången :D Det gick super. Fortsatte öva lite på att rida med endast vikten och rösten och han lär sig faktiskt ganska fort. Han kan svänga bra nu utan att jag tar i tyglarna. Mer övning så kommer det nog snart sitta!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Malin:

Fina fina Desmond. ❤️ Det är så skönt att veta att han har dig Patricia. Nu när jag inte har någon koll på honom alls. Det gör lite ont i mig att inte få se honom så ofta längre. Jag är så glad att han har dig som älskar honom 😊

Svar: Åh vad fin kommentar ❤️ vad glad jag blir
Patricia Bergsten

Kommentera inlägget här :