Varför är hjälmar så dyra?

publicerat i Vardag;
Har haft två supermysiga dagar tillsammans med Amanda. Åkte dit igår och sov där tills idag. Vi skrattade och hade almänt kul, som vanligt ;) Idag var vi iväg på Hööks och Grafströms. På hööks kollade jag lite på kläder jag ska ha på tävlingen. Testade en kavaj som jag tyckte var fin och den passade. Får se om det blir den jag köper eller någon annan. På grafströms började jag och Amanda testa hjälmar för kul bara. Detta slutade dock med att jag blev helt nerkärad i en Uvex hjälm.Tycker att de ser ut lite som skalaggar men jisses vad skön den var! Är ju så himla bra med den där lilla skruv-grejen bak som man kan ställa in storleken med. 
 
 
Blev dock ledsen när jag kollade på prislappen. 1999 kr kostade den :((( Mitt hästutrustningshjärta gråter. Fast det blir väll bara till att spara alla pengar nu så jag har råd med den ;) Såg även en massa snygga schabrak där från bla Schockemöhle *dregglar*. 
 
Varför ska allt fint vara så dyrt? :'(
 
 

Kommentera inlägget här :