Tisdag & Fredag

publicerat i Träning;
I tisdags hade jag hoppträning och idag red jag tillsammans med Amanda. Jag fortsatte att träna på övningen vi gjorde på hoppträningen.
 
 
Kryss,kryss,oxer,räcke på höger sida och oxer på vänster sida.
 
 
 
Syftet med övningen var att få ut hästen i kurvorna efter kombinationen och att antingen rida till häger eller vänster, och sedan rida snett igenom.
 
Två klossar stod längst ner i hörnen och de skulle vi runda. Jag hade väldigt jobbigt med att få honom framför mig vilket resulterade i att han ville svänga åt ett håll medans jag ville styra åt andra hållet. Jag kom i obalans flera gånger efter kombinationen och det blev väldigt studsigt samt han bröt av till trav. Även fast det inte gick så bra och även fast jag "ramlade" av (jag gled av honom) så känns det bra att jag vet vad jag ska öva på och kan därför förbättra det :) 
 
Han gick dock bättre idag än vad han gjorde i Tisdags. Jag avslutade passet när det gick som bäst för att ha kvar känslan av att det känndes bra.

Kommentera inlägget här :